Monday, July 8, 2019

Biadap atau Terlebih Biadap..?

Beberapa hari yang lalu, masa tengah lepak-lepak kat rumah dengan anak dan suami...sambil tengok fon, tiba-tiba dapat satu DM melalui Instagram. well- kat IG aku akan selalu posts gambar yang cantik-cantik, kalau tak de gambar pun, aku akan layan instashop sampai ke sudah. suami tengok pon boring je nak layan. mengadap fon tak habis-habis. hihik.


nak dijadikan cerita, aku terima DM yang agak biadap la jugak daripada murid sekolah lama aku. chinese. aku sempat screenshot simpan gambar dia, apa yang dia cakap kat aku sebelum aku block. aku yang salah pemahaman atau, dia yang salah cakap? nahh. korang tengok dan bacalah sendiri apa yang dia cakapkan kat aku, as his teacher. aku pernah jadi guru kelas dia, masa ni Tingkatan 1A/ 2017. aku mengajar juga kelas tu subjek Pendidikan Moral dan Geografi.



Mulanya aku tak syak apa-apa bila dia kata ''saya tak pernah pergi rumah kaum main leh,'' pada pemahaman aku, dia nak datang main masak-masak, main lompat-lompat, main anak patung barbie anak aku. so, aku pon replied macam dalam gambar tu. sebab aku ingatkan main amende lah kan. nampak tak, aku masih lagi fikir positif walaupun budak ni hanat namatey. takkan bangun tidur stim, terus jadikan aku sebagai simbol seks kau? JADAH. bodoh gila kau ni.



tapi, pemahaman aku dah jadi berbeza bila dia kata "boleh pergi main kamu ah?" eh eh. main aku? kau nak main apa siaaaaaaa. ni namanya sexual harrasment dah ni. kalau aku report polis, memang kedalam lah kau sebab bukti ada, gambar muka kau pon ada ni ha. nasib kau baik je aku tak attach kat IG aku, kalau tak........ aku yakin kau terjun bangunan bunuh diri. malu tujuh keturunan tak habis. kah.



tolonglah.
ni kalau depan muka aku kau ni, memang aku tibai kau sampai kau reti erti penyesalan. biadap kurang ajar tak pernah diajar. mak bapak dah mati ke sampai moral kau kelaut camni? daripada kau ajak cikgu yang main, baik kau ajak mak kau main sana. paling-paling tidak nanti kau dapat adik lagi. kahkah.


oh, by the way. umur budak ni 15 tahun.


ni kali kedua aku dapat sexual harrasment macam ni. kedua-duanya daripada sekolah yang sama. sekolah lama aku. ni lah masalahnya bila kau cikgu, dan kau cantik :p ada je yang mempertikaikan, cikgu tak perlu ada rupa. ya, lepas ni aku settel jadi mak limah datang sekolah mengajar. ye la ye la.

No comments: