Monday, December 1, 2014

01 Disember | Al-Fatihah.



Ya Tuhan.
Rasa sekejap sangat masa berlalu, kan?
Disember datang lagi. Pesta Penang kembali.
seperti kebiasaan.
12 bulan dalam setahun.
bersamaan tiga ratus enam puluh lima hari.



Hai Disember.
awal Disember yang hambar.
aku rindu kau. sumpah.
Allah je tahu macam mana perasaan tu.
tak boleh nak kata.
tak mampu nak luah.



Haritu,
31 Oktober 2014,
malam kau kemalangan (sembilan tahun yang lalu),
aku mimpikan kau.
Ya Tuhan. rindu.



Tadi aku sedih.
aku sedekahkan Al-Fatihah.
sambil on call dengan Paka.
Paka pujuk. aaaa sedihnya.
aku cakap, aku rindu.
"Alaaa, tiba-tiba je selesema ni,"
-padahal nanges.
pandailah nak cover, kan?



Selamat Hari Lahir ke-26, Nem.
semoga kau tenang kat sana.
semoga Allah tempatkan kau dalam kalangan orang beriman.
aku sayang kau.
kitorang semua sayang kau.
inshaAllah, selagi aku bernyawa,
selagi tu lah doa aku sentiasa ada untuk kau.
Janji.



Berehatlah.
Janji Allah tu pasti.
setiap yang bernyawa, pasti akan mati.
Giliran kami, menyusul nanti.
...
..
...
..
...








No comments: