Saturday, September 13, 2014

Aku Juga Pendosa.




saat hati ini kecundang dan rapuh,
aku titipkan semangat buat hati.
tabahlah-
sabarlah-


Allah takkan menguji di luar kemampuan hamba-Nya.
setiap ini pasti ada hikmah-
pasti ada pengajaran-
Janji Allah itu pasti, kan?


saat hati ini kecundang dan rapuh,
aku kutipkan cebisan-cebisan semangat,
biar aku kumpul menjadi satu-
menjadi padu-


saat hati ini kecundang dan rapuh,
aku bangun mengadu pada yang satu.
Dia tahu apa yang aku tak tahu-
Dia sebaik-baik perencana.
Tahu hala tuju kehidupan aku.
yang rabak- yang kotor- yang hina.
kerana aku juga pendosa.


bangkitlah dari tersasar.
jangan biar syaitan merajai hati.
selagi mampu- selagi bisa-
aku akan terus didik hati agar jangan mudah tersasar lagi.
inshaAllah.
atas izin-Nya.






No comments: