Thursday, December 5, 2013

Juara Debat CG'13

mornight. people. and. stalkers.
haritu ada cakap nak hapdate belog, tapi end up with zzz. *maaf, penggunaan bahasa rojak walaupun aku bakal guru bahasa Melayu pada masa akan datang* ikut kesesuaian dan keseronokan. hehe. siapa tak suka nak baca, boleh pangkah saja. no worries



30 November 2013 yang lepas, aku kena handle satu program. tapi aku jadi AJK Makanan je la. handle makanan. alah, bukan susah pun, simple and easy. dan kebetulan pulak, aku tak sihat masa tu. biasalah, perempuan, hujung bulan. plus, aku memang ada masalah menstrual pain yang agak teruk. memang tak boleh nak buat apa. aku ingat nak pass aje kerja tu kat orang lain. but then, bila fikir-fikir balik, "this is all about your responsibilities, Leaa. face it." 



Aku gagahkan jua---
malasnya nak mandi, kena mandi jugak.
be strong katanya.
so, okay.



masa tu dah Maghrib. mind set memang tak nak turun dah. nak berehat-rehat sepanjang masa. tapi, lepas fikir pasal tanggungjawab, okay okay. aku kalah, mengalah, beralah---
around 8pm nak kena ada dekat bilik MPDCG (Majlis Penghuni Desasiswa CG, USM) kelam kabut baq angggg. nasib baik ada yang datang tolong. bagus betul dorang ni. hebak hebakk.



lepas siap semua segala, aku fikir nak angkat kaki naik bilik (lepas makan nasi kerabu yang kak Lisa tolong belikan tuuu). sakit masih lagi menggila. nak makan tak lalu, tapi perut lapar yang amat. so, dah on my way balik bilik, tiba-tiba tergerak hati nak tengok apa yang sedang berlaku kat Lobi Bestari. haha, saja nak jalan-jalan. so, aku pun naik Lobi. sampai je atas, tengok tak ramai. tengok dorang tengah buat preparations, ahhh, seronok jugak kalau dapat join ni.



#THROWBACK
aku memang teringin nak join debat. sejak check mata myCSD, takde lagi point debat, ahh. gua tercabar. okay. tercabar. mana point debat?! aku siap cakap  kat kak Lisa, kalau sihat ni memang dah join debat dah. saja asah bakat terendam.



#ONTHEDOT
sampai Lobi, tengok tak ramai yang join, kebanyakannya warga MPD jugak. ahh, I should try this. challenged myself! Life is in progress katanya, tapi takkan tak ada apa. ye tak? okay, dear Leaa. aku sahut cabaran diri sendiri. mana adil. dorang dah dapat soalan dua hari yang lepas sedangkan aku dapat soalan masa nak bertanding. okay. okay. okay.



tengok pusingan pertama je dah ketaq lutut (aku pusingan kedua, lawan yang menang). ahh, sudah. malapetaka apakah ini. siap dah nak tarik diri dah. nak balik dah. dah standby nak tarik diri dah ni. haha. so funny! tapi, lepas tu kak Ita pujuk punya pujuk, Naim pun pujuk suruh try, okaylah okaylah. aku mengalah, beralah--- 


kata sahut cabaran? takkan mengalah? 
mana Leaa yang pantang mati sebelum ajal? 
mana Leaa yang pantang kalah sebelum berjuang? ;)




aku team pembangkang with kak Lyn, dengan Naim (junior).
kak Darissa cakap; 
Hahahaha..blm lawan da taw mng..pihak lawan tgk je da nk pngsan..."

awwhh. haha.
YOU KNOW WHAT?
team aku yang baru prepare setengah jam sebelum kejadian MENANG?!


tempat pertama okay.
ALHAMDULLILAH.
syukur pada-MU Tuhan.
see? nothing is impossible in this real life.
doa, tawakkal.
thanks to all yang support team kami..
especially to YDP CG. hehe.



masih terasa bangga atas pencapaian yang satu ni.
*terasa macam nak join pidato pulak. hehe*
this is me. this is Leaa. 
life is in progress atas izin-NYA.
alhamdullilah!


No comments: