Thursday, February 7, 2013

HandMade LOVE.

hello, hai! Assalamualaikummm, people and friends and stalkers sekalian. hari tu, my love dapat result yang baik untuk exam MUET dia, hee (baru nak ambik atau repeat?) no comment. okay, untuk support dia dengan menambahkan lagi kegembiraan yang bermaharajalela di dalam hati, aku pun buatkan kad hand-made special for him. dia kata ni bukan kad, tapi poster! haha, lol. kita buat penat-penat dia kata macam tu pulak yaaaaaaa. 




actually, ni kad yang ketiga aku bagi dia. saja menggunakan ke-kreatifan yang ada. hee. sampai bila nak simpan, ye  tak? tapi, yang lagi dua tu aku tak dapat picture dari dia. so, aku tak dapat nak tunjuk. ehem, sebab apa dia kata poster? sebab aku buat guna kertas kedut-kedut saiz A4. haha, alang-alang besar biar besar terus. ye tak? baru puas mata memandanggg (:




okay, apa yang kita perlukan adalah ini :


semua guna kertas semester lepas. tak tahu nak guna buat apa.
punch tu tak pakai ponn.

second :


gunting love love ikut ukuran suka hati kitaa.
guna gunting bercorak tu okay. kat popular ada banyak :]

third :


tampalkan love love tadi atas kertas.
tambahkan dengan beberapa aksesori lain yang nampak macam menarik (:
guna gam UHU melekat lebih lama. gam biasa, kejap je dah tercabut.

then :


disebabkan sekarang ni macam tengah hot dengan bentuk riben-riben ni,
so, aku pun nak jugaklah letak dalam kad ni. comel je rupa dia. hee.

next :


tadaaa! aku lupa nak snap step by step laa. ni je yg sempat.
sebab apa? excited nak siapkan kad ni. hee.
hasil sebelum final touch.

next :


kat kertas tu, aku renyuk-renyukkan dia sampai lumat. hee.
lepas tu, tampal lagi dengan kertas warna sama macam kat background.
sebab apa? sebab aku tak nak guna too much colours. nanti meriah sangat lah pulak.
tulis laa apa yang kita nak tulis kat situ (:

FINAL TOUCH :


see, simple aje kan? simple tapi sweet. okay, nice apa.
tak payah nak susah-susah beli. dengan handmade je kita boleh recycle kertas-kertas yang tidak digunakan. well, aku ni memang suka beli kertas-kertas macam tu. ehem, adalah ehsan dari rumate sikit. hee :P tambahan lagi, handmade ni buat kita luahkan apa je yang kita nak kat atas sekeping kertas. kita yg bentuk dia untuk jadi macam apa yang kita nak, sekreatif yang mungkin! hee.
kad  nie dah pun selamat sampai kat tuan empunya badan. senyum lebar dia sepanjang hari. hee, okay, nanti kita nak buat lagi. special untuk dia yang akan habis latihan Palapes tak lama lagi, LOVE.




okay, that's all for tonight!
selamat mencobaaaaaa bagi yang berminat.
hee, sorry with my bahasa. 
:')









No comments: