Monday, November 19, 2012

Snogurt ♥

setelah sekian lama tak update blogg, baru malam nie ada kesempatan nak buat sedemikiann. nak update sikit je pasal,  hm. Snogurt! heh. ada yang kata Tutti Frutti lagi sedap, lagi best, lagi itu ini dan sebagainyaaa. tapi, bagi aku, dua-dua pon sama mahal, sama manis, sama sedap, sama aje topping dia. cuma Snogurt tak ada strawberries macam Tutti Frutti. entah lah, memang tak ada atau belom ada? tak pasti.




Snogurt yang aku pergi nie kat Pontian, Johor. baru buka, belum lagi dirasmikan agaknya, sebab masa aku datang tu, dia tengah pasang kanopi kat luar, macam nak buat ala-ala majlis perasmian laa yang potong-potong riben tuuu. kiranya aku antara yang first datang, heh. best apaaa. pulak tu, ada diskaun masa  ni. hm, still jugak harga berbelas-belas hengget uolss.




aku agak confused pada mulanya. Tutti Frutti yang tiru Snogurt atau Snogurt yang tiru Tutti Frutti? then, aku suarakan kekeliruan ini kat Twitter. ramai jugak lah yang bagi maklum balas, feedback kat aku. mana tiru mana. dan ramai yang kata Snogurt tiru Tutii Frutti. OH. I see. baru aku tahuuuu (: tapi, aku cuma percaya bulat-bulat saja, aku tak pulak buat "research" pasal ni. hee.






dekorasi Snogurt.


atas penimbangg.
heww, kenalah jugak RM21.++
my mom belanja! (:



see the canopies, people? hee.






muka tuan tanah yang penat. kalau korang nak tahu, masa ni, aku baru je sampai dari Penang lebih kurang jam 630 pagi, sampai rumah lebih kurang jam 7. rehat. hm, tak rehat pun sebenarnya, buat assignment sikit sambil lepak atas katil, then, siap-siap, pukul 9 pagi terus je pergi Pontian, sebelum ke JB. penat tahuuu? letih betul badan ni. tapi, gagahkan jugak. paksa paksa paksa untuk bergerak! penat tak hengat dunia. entah bila nak rasa rest yang betul betul betul rest?




setiap kali cuti, mesti ada je berjalannn sana sini. hee. seronok betul. walaupun penat, tapi. seronok! dapat luangkan masa dengan mereka. lagi pulak, masa nie adik aku pun still ada kat rumah, belum lagi balik UPSI, so, dapatlah keluar sama-sama dengan parents. Lepas makan Snogurt, pergi makan tengahari, lepas tu lepak kat tepi laut, kat tambak Pontian tuuu. Penghujung Benua Asia katanyaaaa. cuci mata, hirup udara segar from the sea. lunch pun kat tepi laut. best betul. aku suka (:







No comments: