Thursday, June 28, 2012

novel | SISA CINTA KITA

Assalamualaikum people and stalkers ! yay , sekarang nie aku dah ada dekat rumah . dah beberapa hari , err , baru dua hari kot . so , sekarang nie aku sedang menikmati setiap detik dan saat berada di rumah . ecece , ayat , propa sangat kan ? EH , haruslah ! tak sabar nak mandi pantai lagi dua mingguuuu :D



oke oke , sehari sebelum leave Penang hari tu aku ada beli novel terbaru . korang pon tahu kan tentang kegilaan aku dengan novel , tak kira lah baru atau tak . but , aku hanya suka dengan novel keluaran Buku Prima . aku tak tahu kenapa , tapi , aku harap , ada someone yang boleh ubah persepsi aku terhadap buku novel keluaran lain-lain jugak . so far , novel aku banyak daripada Buku Prima dengan Alaf 21 . tak tahulah kenapa , tapi aku suka dengan font , and paling penting , benda paling klise nie , haha , cover novel :P OUH ONE MORE , harga novel nie RM22.90 , tapi sebab aku beli kat kedai buku kat Sungai Dua , so dapat discount for student 10% , so , I bought that novel for only RM20.60 ! 




mempersembahkan koleksi terbaru novel aku ............. :)






SINOPSIS :

Cik Nyet? Itulah nama gelaran untuk Qisya sepanjang dia bergelar mahasiswa di UKM. Itu semua adalah angkara Aqif, senior yang sering membuli dan mengenakan Qisha pada minggu orientasi. Namun tanpa sedar perasaan cinta mula berputik dalam diri masing-masing setelah mereka mengenali antara satu sama lain. Demi sebuah cinta Qisha sanggup menjadi anak derhaka. Tetapi kenapa cintanya tidak pernah semanis yang diimpikannya? Malah apa yang tidak dapat dilupakannya hingga akhir hayatnya apabila menyaksikan sendiri bagaimana bapanya di bunuh oleh Aqif, kekasih hatinya. Qisha kelu dan terkedu dengan putaran takdir yang telah dipersembahkan kepadanya. Pembongkaran demi pembongkaran akhirnya melondehkan siapa Aqif yang sebenarnya. Adakah Qisha berjaya keluar dari permainan kotor Aqif atau hidupnya terus bergelumang dengan derita yang berpanjangan angkara Aqif? Siapakah Aqif?





* * *



well , jalan cerita novel nie tak membosankan macam selalu . serious , seronok jugak lah , kalau tak , takkan lah aku dah habis baca cerita nie . ye tak ? aku just ambik masa sehari je , hee . jalan cerita yang agak pening , sebab banyak sangat watak jahat , and banyak sangat persoalan . nak tahu lebih lanjut lagi , you should buy one (: 








( kalau novel tuh bosan , berbulan aku baca pon tak habis , tahu ? )




my mom baru je bagi duit belanja untuk bulan depan , tapi , aku dah mintak duit belanja lagi dari ayah . sebab apa ? sebab aku nak beli novel lagiiiiii ! hoho :P sesiapa ada suggestion novel best , boleh la suggest kat kita ye ? aku sangat suka baca dan membaca ....... :)







No comments: