Friday, June 29, 2012

diari sang kucing ♥

hai , nama manja aku Jojo atau Mojo , nama official aku seperti yang didaftarkan MojoJojo . sebab tu lah boleh panggil Mojo ke , Jojo ke , takpe . pon boleh . dua-dua nama tu pon aku suka . selalunya bila tuan aku panggil aku , aku mesti jawab " nyawww " sambil gedik-gedik dengan tuan aku . nak tarik perhatian dorang laa , hihi .




aku akan bangun awal pagi kalau tuan aku bangun awal . kalau tuan aku bangun pukul dua belas tengahari , means , aku pon bangun pukul dua belas jugak . tapi , kadang-kadang aku je yang over , up sikit bangun lambat-lambat . bila dah bangun tu , aku akan " nyawww " banyak-banyak kali , so tuan aku faham , yang aku nak lunch . almaklumlaa , aku tidur sekatil dengan tuan aku , atas tilam yang empuk , suasana yang sejuk dan siap ada selimut lagi . tuan aku nie memang pandai penuhi selera aku kalau part tidur nie . tu yang lambat bangun tu .









kalau part makan pulak , aku lebih suka kalau tuan aku bagi Friskies kat mangkuk lain , nasi dengan ikan kat mangkuk lain , hm , tak lupa jugak air masak . aku tak minum air paip nie , demand sikit . nak air masak jugak ! huh , sehari aku makan paling kurang enam kali . bila aku makan banyak-banyak , badan aku jadi gemok , tuan aku suka panggil aku Jojo Gemok , kalau dukung aku pon , best je sebab berattt :>




then , bila dah kenyang makan nasi dengan Friskies , aku akan tidur kat satu tempat nie . aku suka sangat tidur kat sini sekarang . aku takut pintu nie hilang , lagi pulak , aku suka bau cat pintu tu . heaven je rasa kalau tidur petang-petang tau ?






dulu kan , aku ada anak-anak buah . aku suka betul main-main dengan anak buah aku tu . tapi , tu laaa , dorang nakal sangat . at last , tinggal aku sorang je kat rumah nie . forever alone aku sampai sekarang . girlfren pon takde , hm , siapalah yang nak kat kita nie . sobsobs .  anak buah kita comel-comel tau . kita rindu dia ... :( kadang-kadang aku termenung teringatkan dorang . aku cari jugak , tapi takde . tak tahu kat mana . hmm






bila tuan aku dari Penang tuh balik , aku suka kacau dia buat kerja . kadang-kadang dia balik bawak assignment . hm , time tu laa pulak aku nak menggedik-gedik dengan dia . tapi dia tak marah , dia suka kalau aku duduk dekat-dekat dengan dia . kadang-kadang dia suruh aku teman dia buat kerja . tapi , aku tak teman sebab aku suka tidur . heee :P






masa tuh kita main kotor . tuan aku kata aku busuk . dia mandikan aku , aku jerit " nyaww nyawww " banyak-banyak kali sebab sejuk . habis semua bulu aku basah . tapi , tuan aku tak layan pun , dia mandikan aku , sabunkan badan aku . tapi , aku wangi kejap je . sebab lepas tu aku main tanah lagi . haha . sebab aku marah , dia tak layan . aku cakar dia dengan sepenuh hati . padan muka dia . isk puas hati kitaaaa






ada lagi satu part nie aku paling suka . bila tuan aku balik dari Penang , dia suka bawak bagasi dia yang besar tu . lebih besar dari dia , haha . ketawa perlahan-lahan . aku suka duduk dalam tu . aku harap dia faham , kalau dia balik Penang , aku nak ikut . tak pun , aku nak beg tu jadi tempat tidur rasmi aku . tapi , ouh , dia tak faham rupanya . dia selalu tutup bagasi tu , tak bagi aku main kat situ . sedih tau :(






see ? nampak tak kita nie manja sangat-sangat . kalau boleh , masa tuan kita pergi dating pon kita nak ikut . hii , tapi , dia mana bagi . hm , oke lah . aku dah lapar semula nie . aku nak " nyawww nyawww " banyak-banyak kali . lepas tu , aku nak tidur dengan lena . nie je lah rutin harian aku . hehee .







oke lah , goodnight . sweet dreams people .
jumpa lagi esok-esok .
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz









kisah benar : DIARI SANG KUCING .





No comments: