Monday, September 8, 2014

Cabaran 30 Hari: Hari 6 | Apa yang Anda Makan Hari Ini.



Apa yang boleh aku katakan saat ini hanyalah; aku homesick! homesick homesick homesickkk! kalau dua tiga hari lepas, aku cukup susah hati nak menaip cabaran 30 hari, hari yang keenam ni. sebab apa tau? duduk rumah makanan best-best! aku rasa macam tak larat aje nak type semua. haha (okey tipu). nak buat macamana, masakan mak memang the best all over the world. can't help. couldn't tell. mihmih.




tapi, disebabkan oleh harini aku dah pun berada kat dimensi yang lain. kalau semalam dekat Selatan, harini dah kat Utara, dah lain bebenor perasaan dan keadaannya. makan pun belum nak sesedap sebab beli dekat cafe je yang terdekat dan affordable. Lagi pun, harini manada pergi mana-mana. so, memang beli makanan dekat cafe. tu pun nasi putih je. haha, aku ulang, NASI PUTIH aje!




sebab apa?




sebab mak aku dah masakkan siap-siap sambal bilis kegemaran aku yang cukup perasa masin, manis, pedas dia. perghh, memang superb! haha. paling aku suka, kalau makan dengan nasi putih, boleh buat aku tambah dua tiga kali okey. simple but nice. aku sukaaaaa! thanks mak, sebab masakkan kite sambal bilis feveret tuuuu ;)





makanya, harini macam masih terasa dekat rumah walaupun jasad dan juga nyawa dah kembali ke alam realiti (sebab bila tidur je aku mimpikan rumah dengan Gebus). heh, hati masih di rumah. masih amat amat merindu Gebus tersayanggg! jangan nakal tau, duduk rumah elok-elok, jangan sakit, jangan tidur atas lantai, make sure tidur dalam sangkar walaupun kita tak dapat dah nak teman, tak dapat nak peluk-peluk cium-cium. huwaaaaaa, rindu Gebus!!!





No comments: