Sunday, September 7, 2014

Cabaran 30 Hari: Hari 4 | Buku Kegemaran Aku.

Ya ampun. semalam katanya nak marathon buat cabaran 30 hari, kan? tak berjaya sebab seharian keluar berjalan dengan parents. hehe. so harini cuba nak selesaikan mana-mana cabaran seberapa yang mampu disebabkan malam ni aku nak balik Penang dah. woot ;)






sebenarnya, seharian jugaklah aku fikir, cari apa kemenda buku kegemaran aku. novel aku ada banyak. almost semua pun macam buku kegemaran aku. kan? hm, tak adalah banyak. tak sampai lagi seratus buah novel pun. jealous sangat dengan orang lain yang ada koleksi novel sampai beratus buah tu. hihiks.




buku kegemaran aku eh? nak kata buku masakan? bukan. 
nak kata buku novel, pun bukan.
nak kata buku ilmiah, pun bukan.




haha, okey--
buku kegemaran aku yang aku paling suka, mesti ada gambar warna warni, kulit tebal, dan semua pages mesti berwarna. tak boleh hitam putih je. tak ada soul nak baca. nak tahu tak buku jenis apa tu? hehe. buku kanak-kanak, dan mestilah cerita fairytales ;)




almaklum kita kan suka berangan. last few weeks, my sister had bought a fairytales book. dekat Popular, dan masa tu buku tu tengah ada diskaun untuk members. apalagi, minah tu grab lah sebuah. aku tumpang baca je. tapi sampai sekarang aku tak sempat nak baca sebab dia baca tak habis-habis. tebal kot! aku sempat tengok gambar. hm, menarik dan sangat tertarik!






tu buku yang aku tak sempat baca lagi.
ada 383 mukasurat je.
tapi memang berwarna warni, setiap muka pulak tu.
gambar toksah cita. penuh satu muka I tell you.
memang menarik. hehew.



ada 37 cerita fairytales. kebanyakan cerita tu dah difilemkan pun. contohnya macam Red Riding Hood, Hansel & Gretel, Aladdin, Rapunzel, Little Mermaid, Beauty and The Beast, dan banyak lagilahhhh yang mana mungkin dah jadi versi lain bila difilemkan. heh. well said, paling suka buku macamni. lagipun, sejak kecik lagi ayah aku dah belikan buku-buku cerita macamni. tapi versi bahasa Melayu lah. sekarangkan dah advance, hiks :P




No comments: