Sunday, May 18, 2014

Time Flies So Fast.





Ya Allah.
time flies so fast.
so fastt.



zaman study ni, sekarang dah masuk  minggu ke-14 kalau aku tak silap.
aku rasa macam baru semalam je aku daftar masuk USM. macam baru semalam je tarik luggage, angkat barang, masuk bilik. peluk cium mak ayah yang dah hantar aku sampai Pulau Pinang dari Johor tu. dan lepas tu dorang tak datang Penang lagi dah. haha. masa konvo nanti mungkin? InshaAllah, mohon Tuhan panjangkan usia mak dengan ayah untuk melihat aku bersama segulung scroll Ijazah. amin amin amin.




kau tahu apa?
masuk ni, aku dah semester ke-6. berbaki lagi dua semester dari lapan semester keseluruhannya. sekarang ni dah kira macam minggu-minggu kritikal aku dekat USM la. sebab apa? sebab dah hujung semester dah ni. nak dekat dengan peperiksaan akhir semester enam dah. lepas tu ada lagi satu semester untuk belajar, Latihan Mengajar (LM) dan akhirnya. GAME OVER baby. game over.




bila tengok senior-senior habis LM, aku rasa macam, oh em gee. its my turn, soon! macam-macam perasaan ada. tak teruja, teruja, tak sabar, malas, biarkan, pedulilah. hahaha. sungguh, tak sabar! lepas tu nak fokus kat kerjaya pilihan aku pulak. mom and dad, this is for you (:




Hm--
sebenarnya, bukan tu main point aku.
aku nak cakap. Ramadhan dah dekat dah. aku rasa macam baru semalam je aku habiskan waktu cuti aku dengan mencari pengalaman bekerja. haha. Ya Allah. masa cepat betul berlalu. subhanaAllah. Allahuakbar. dan aku? aku masih leka. berubahlah Leaa. berubahlahhh!




sembilan tahun sudah,
semenjak tragedi duka tu berlaku.
SEMBILAN TAHUN. tapi rasa macam masih baru. masih segar diingatan. dah lama tak melawat kau dekat sana. tak melawat bukan bermakna aku lupa. sekali pun tak pernah. aku sentiasa ingat kau di setiap doa aku. rindu? mestilah aku rindu..........




Al-Fatihah Muhamad Nemo Azhar
1988-2005



No comments: