Wednesday, June 12, 2013

Rindu Setengah Mati.

Aku ingin engkau ada di sini
Menemaniku saat sepi
Menemaniku saat gundah

Berat hidup ini tanpa dirimu
Ku hanya mencintai kamu
Ku hanya memiliki kamu

Aku rindu setengah mati kepadamu
Sungguh ku ingin kau tahu
Aku rindu setengah mati

Meski t’lah lama kita tak bertemu
Ku slalu memimpikan kamu
Ku tak bisa hidup tanpamu

Aku rindu setengah mati kepadamu
Sungguh ku ingin kau tahu
Ku tak bisa hidup tanpamu
Aku rindu




---alhamdullilah, masih diberikan peluang dan nyawa untuk menikmati kehidupan duniawi sekali lagi. Thank you, Allah. Hari ni, tiga syaaban. Ada lagi dua puluh tujuh hari sebelum tibanya Ramadhan. Bulan yang paling aku nanti-nantikan kali ni. Entah mengapa. Hati aku betul-betul rindukan bulan Ramadhan. Banyak benda yang aku terlepas pada tahun yang lalu, tapi, aku harap bukan untuk kali ini. Masanya untuk beribadah twenty four over seven. 



Rasanya, macam baru semalam Ramadhan tiba.. Tahu apa kenangan terindah awal Ramadhan? Aku dengan family, seberapa yang ada je lah, akan pergi ke tanah perkuburan. 'Jemput' arwah balik rumah. Hm, arwah abang aku. Tahun ni, Ramadhan kali ni, genap tujuh tahun arwah pergi tinggalkan kami semua. Ya Allah, tak tertanggung rasanya rindu kat dada. 



Lepas arwah pergi, segalanya serba tak kena. Aku? Ini bukan aku yang dulu. Aku yang dulu macam mana? Hm, entah. Aku pun dah lupa. Sebab dah terlalu lama tinggalkan aku yang dulu. Tujuh tahun lamanya..... Setiap kali Ramadhan, walaupun dia dah tak ada, aku tahu, dia ada. Aku dapat rasa.... Tahun ni lagi sunyi... Adik aku tak ada kat rumah sepanjang Ramadhan, then, Mojo pulak hilang entah ke mana.. Oh, Mojo tu kucing tunggal kesayangan aku. He's gone.. Left house with no reasons and signs. 



---aku? Alhamdullilah, dapat menyambut Ramadhan dan Syawal kat rumah. Hm, time macam ni lah feeling-feeling lagu 'aku rindu setengah mati'---



Ya Allah, semoga kau cucuri rahmat ke atas roh arwah, Kau tempatkanlah rohnya dalam kalangan orang-orang yang beriman. Buat kamu yang tersayang, pemergian kamu turut membawa separuh diri aku pergi. Berikanlah aku peluang untuk melihat senyuman kamu lagi. Senyumlah untuk aku sekali lagi walaupun hanya di dalam mimpi. ---untuk kamu. Jauh aku merantau agar dapat melihat senyuman itu sekali lagi... Jujur aku rindu!



                  



Salam syaaban (:



     

No comments: