Tuesday, June 18, 2013

Ketumbit---

Asalamualaikum dan, selamat petang. Tarik nafas dalam-dalam. Then, lepaskan perlahan-lahan. Please, breathe smoothly. Be patience. Masanya akan tiba juga. Last few days, aku teman salah seorang member aku ni balik changlun, Kedah. Kenduri katanya. Setelah dipaksa beberapa jam lamanya, aku agreed. Eceh. Takdelah sampai berjam. Beberapa minit je pun, tapi, diasak bertubi-tubi sampai akhirnya aku kalah. Cisss.



Balik dari Kedah, aku terasa sakit-sakit kat mata sebelah kanan ni tau. Hah, ni bala apa pulak, kan? Aku ni ada paper lagi, hope tak melarat lama-lama. Tapi, sangkaan aku meleset sama sekali. Makin dibiarkan makin menjadi! Makin membengkak, makin sakit sampai pengaruh study aku. Kepala pun sakit jugak sekaki. Ahai. Lebih dah ni. Apa lagi, aku Google untuk cari solution.



Aku jumpa kat belog Yuyu Zulaikha. Tak boleh nak copy link since aku hapdate guna iPad je pun. First aku nampak, tuam tempat bengkak tu dengan air suam guna tuala bersih. Well said, aku bukan guna air suam untuk tuam, tapi air panas. Haha, nak cepat baik katanya. Tapi lepas tu sedih sendiri sebab sakit.
T__________________T




Malas nak bagitahu kat mak ayah. Benda kecik aje pun. Tak nak buat dorang risau. Jangan risau, saya okay. Saya dah besar ;)



Lepas tu, makin berdenyut-denyut pulak. Macam mana nak study untuk paper Hubungan Etnik esok ni? No choice, after dinner, telan panadol sebijik dua. Baru rasa lega. Baru aku tahu camane rasa sakit dia. First time ever kot aku kena ketumbit ni. Cisss. Siapa yang aku nak salahkan ni? Bawak penyakit betul. Haha, takdelah. Astaghfirrullah al'azim. Ini semua kerja Tuhan. Redha redha. Sakit sikit aje pun. Kalau sakit senggugut, memang boleh buat aku pengsan.



                        
                       


See? Ketumbit, first time ever since 22nd years old------
Nak pergi jawab exam tadi pagi pun tak ada mood. It is do affected my head. Headache pulak pepagi kan. Ngade sangat tau. 



                      



Nasib baik ada kawan yang prihatin ye uolls. Dare enough to put chlorop inside your eye? Haa, I made it. Tak nanges tak nanges. Big girl don't cry, isn't it? Haha. Semoga cepat sembuh tau awak. Saya nak guna awak lama ni, selagi saya bernyawa. Jangan sakit-sakit, nanti saya hilang selera makan. Ni saka saya ni siapa nak bagi kenyang? Hehe. Ohkay, I mengidam durian kat durian valley. Helpp! Kbai.




   

No comments: