Monday, March 11, 2013

KEM 3A : scouts!

Assalamualaikum, selamat malam peeps! dah lama rasanya tak update belogg ni. berhabuk dah dia. hm , tiup -tiup sikit. hee. okay, kali ni, aku nak storie morie pasal camping hari tuuu. camping scout Kem 3A (kem kraftangan Pengakap). seperti mana yang kita semua tahu, pengakap ni memang banyak kena buat gajet-gajet, tak kiralah besar atau kecik, memang kena buat jugak. yang kecik tu kiranya macam model je la, then, yang besar tu pulak, kita converts gajet kecik jadi besar. nak tengok sama ada ia kukuh atau tak. kalau tak kukuh, nasibb~ hee. so, ada lagi dua kem untuk kami sebelum kami menamatkan Kelanasiswa USM dengan jayanya pada semester ini. Jyeahh :>




ada banyak dugaan sepanjang Kem 3A ni berlangsung. makanya, usah diceritakan tentang kecacatan itu. biarkan saja pihak kami, (MT) yang lebih mengetahui. yang penting, segalanya selesai, bukan? ya, yang sudah itu, sudahlahh~ malas nak cakap banyak.





model kecil, menara yang akan didirikan.


 I love this panorama. see? can you see our team doin well?
ikatan kami kukuh, menara tu boleh naik empat orang pada satu-satu masa.
just tangga je tak berapa nak kukuh ikatan dia.


dah senja sangat dah ni sebenarnya.
nak hujan pun ye jugak. almost done (:
ada jurulatih time ni. JL yang kuat betul membebel~

 

gayat oii time ni. sumpah!
menara ni siap around 7:30 pm. masa aku naik ni, tepat-tepat azan Maghrib berkumandang.
ni kalau pape jadi, memang aku dah pasrah sangat dahh~



ikatan yang kami gunakan time ni adalah berdasarkan ikatan yang telah diajarkan oleh jurulatih masa semester satu, tahun satu dulu tuuuuu. so, memang nak kena refresh la semuanya. sebab apa? sebab segala jenis ikatan yang akan digunakan tu semua PENTING!




#throwback : aku rasa puas gila sebab menara yang kitorang bina ni memang kukuh. (ada yang buat sama macam ni, tapi, tak kukuh sangat). actually, ada kisah di sebalik ni semua. masa tu, aku buat menara kecik-kecik, as a display aje pun, yelah, buat menara kecik, pakai kayu chopstik dan benang yang kecik jugaklah kan. (boleh kau bayangkan betapa susah dan rumitnya pembikinan menara kecik seorang diri), kena guna ikatan yang JL dah ajarkan. sakit-sakit jari kita ni. 




THEN, ada seorang mamat ni, legend KLKM kitorang lah kan, condemn gila-gila-gila-gila pasal menara yang aku buat guna chopstik tu. dia kata, kalau buat betul-betul, confirm tak kukuh, confirm roboh dan sebagainya. well, kau pandang rendah kat aku sangat, kan? aku malas cakap banyak. sebab apa? sebab buat model kecik, memanglah nampak tak kukuh. bukan aku nak naik pon. DISPLAY saja oi! aku sedih bila kena condemn macam tu sekali. dahlah aku buat sorang-sorang. sekurang-kurangnya, aku ada effort  nak buat untuk krew aku..... kau fikirlah.




kau cakap banyak sangat, apa sumbangan kau untuk krew sendiri? aku tak rasa kau ada buat macam apa yang aku buat..~ dah la, malas nak ingat. yang sudah tu sudah lahh (: congrates to all my friends, especially to my crew. korang memang terbaik!!



handmade by me (:








2 comments:

.. bella_taq .. said...

mcm aku tau je spe legend yg byk komen n condemn org tu...huhuhu...

btw, ko mmg kreatif beb...thniah...

LiaNelissa said...

haha. kau mmg tau. (: