Wednesday, March 20, 2013

iPad with Retina Display

Hari ni aku rasa rajin nak review tentang salah satu produk terbaru keluaran Apple. oh, bukan produk kecantikan okay. ada jugak terasa nak update pasal produk kecantikan, tapi, later ya? kalau sebut saja pasal produk Apple, confirm seantero dunia kenal dengan produk ni. sorry, ini bukan makanan. ini bukan produk yang boleh dimakan (: 




rasanya, ramai dah yang tahu pasal iPad Mini, new iPad with Retina Display, also known as, iPad 4. makin canggih dah sekarang. dulu iPad saja, sekarang dah ada Retina Display. hm, apa itu Retina Display? nanti aku cerita lebih okay. sekarang ni, ikut turn dululah. one by one.




ramai jugak yang dah pakai iPad Mini ni. comel comel aje. tapi, bagi aku, dah alang-alang harga nak dekat sama, baik pakai yang besar terus. well, aku memang suka pakai something yang besar macam ni. kalau kecik-kecik ni, kurang minat sikitlah. mungkin sebab aku nie kecik je kot. so, aku kenalah expressed myself with something contras. hee. teori sendiri*




so, hari nie, aku nak compare iPad. antara iPad Mini, iPad 2 dengan iPad with Retina Display. Let`s check it out ;)









okay. nampak dah kehebatan Retina Display ni camane? haa, sedikit sebanyak, ada lah jugak best dia kat mana-mana. yang penting, part kamera memang terbaik ah daripada iPad 2. heww ;) sebab ni aku sendiri dah compared-kan dengan iPad2 kawan akuu. memang nampak ketara dan berbeza! hee. choose your colours! oh ya. sebelum aku terlupa. iPad Mini ni sebenarnya sama je dengan iPad Retina Display, yang membezakan kedua-duanya adalah saiz! jadi, tak rugi pun kalau korang beli iPad Mini ;)




Antara dua warna ni, aku lebih suka warna putih berbanding hitam. entah kenapa. bila pakai gadget warna putih ni, rasa comel dia lain sikit. hee. hitam is tooooo common (;


harga memang mampu milik I tell youuuu. sekarang ni, dah ada tambahan GB. banyak tuuuu 128GB oiii! tapi, harga pun makin banyaklah. ye tak?




haaa, comel tak comel tak harga dia? bagi aku, aku prefer wi-fi saja. sebab apa? sebab handphone dah ada, so, kalau beli iPad with cellular or plus 3G, bila masanyaaaa nak buat call pakai iPad besaqqq tu? lainlah kalau korang minat. hee, kalau nak beli jugak iPad with cellular, aku akan beli iPad Mini je lah. baru sama besar dengan Samsung Galaxy SIII. heww ;)



sekarang ni, aku nak bagitahu apa fungsi Retina Display ni. apa eh? kenapa eh? apa function dia? okay, untuk pengetahuan, iPad4 ni mostly HD. makanya, Retina Display membantu kita untuk dapatkan gambaran yang lebih jelas dan cantik-cantik! tak percaya? nanti aku tunjuk kat korang okay (:





the differences :



wallpaper HD yang sedia ada kat App Store memang cantik habis! tak perlu nak susah payah download from Google. yeah, first time guna mana reti semua-semua ni. sebab tak explore habis lagi. hee. intention aku untuk ada benda ni pun sebab nak buat main game je. hee.




setiap hari, mesti ada penambahan terbaru kat wallpaper HD ni. gambar Marilyn Monroe ada, anime ada, One Piece ada, kucing yang kiut miut pon ada, aaaa. histeria betul aku tengok semua gambar tuuu. apa pun, iPad tu memang untuk kegunaan seorang saja. tak boleh nak kongsi-kongsi. once kita dah log in Twitter, dah takde Log Out. senang nak kena hack. Email pon sama. takde button Log Out. kalau ada 10001 unread emails, sebanyak tu jugaklah notifications yang akan keluar. heh. rimas pulak kita. 




okay. nampak gayanya, setakat nie sahajalah aku mampu nak review new product from Apple ni. kalau nak tahu lebih banyak dan lebih lanjut lagi, silalah kunjungi Apple's Store yang melambak-lambak kat Malaysia ni, atau klik link ini : http://www.apple.com/asia/ipad/ .sama-samalah kita nantikan kemunculan iPad baru lepas ni ;)







*nota kaki: bila dah ada iPad ni, aku tak tahu nak buat apa dengan dia.
tssskkkkkk T_____________T









No comments: