Wednesday, February 20, 2013

Rainbow Quran ♥

nombor cantik. tapi terlambat nak tengok. so that`s it. terlebih lima. jadi 9. kalau tak, mesti lagi cantik. 44444. ah, tapi, aku memang tak berapa, dan sukar nak percaya pasal nombor-nombor bertuah ni. kalau memang pun bertuah, mungkin itu hanyalah satu kebetulan yang tiba tepat pada masanya. heh, maybe (: 




thanks people sebab review blog aku ni. thanks-thanks-thanks-a-lot. actually aku nie tengah menunggu masuk waktu Zohor kat Penang. pukul 1:33 nanti. hm, sambil melayan lagu 150 Juta nyanyian Ainan Tasneem. EH, bukan lagu Fynn Jamal ke? honestly, aku lebih suka versi Fynn Jamal berbanding versi Ainan Tasneem yang lebih rancak ituuu. 






tadi, aku usha punya ushaaa looking for something interesting in this world, aku terjumpa sesuatu yang, worth with it. in shaa Allah. kalau ada rezeki, aku nak sangat-sangat-sangat benda tu. dan aku yakin, kalau orang lain tengok pun, mesti nak jugak. hee, bukan nak buat koleksi semata-mata. tapi, memang nak dijadikan bacaan rutin harian. baca buku tak masuk otak, baca Quran lagi bagus. heh, ye tak?




Rainbow Quran.




subhanaAllah, cantik sangat! tapi, tak apa ke kalau beli by poslaju ni? rasa was-was lah pulak. so, aku nak try cari kat area Penang ni dulu. hee. excited pulak rasa. tak sabar nak memiliki Rainbow Quran ni! nak cari yang ada terjemahan dia sekali (:




lagi satu, mesti rasa seronok je kan nak baca Al Quran yang warna-warni macam ni. kalau nak menghafal, mesti lagi mudah. sebab aku ni tertarik dengan warna warni kalau buat nota ke apa ke. menguatkan daya ingatan. hee, katanyaaaa :]




Dimuatkan dengan:
1. Al-Quran Lengkap 30 Juzuk beserta terjemahan/tafsir.
2. Menggunakan Rasm Uthmani.
3. Kertas QPP, 656 Hal (Full colour)
4. Kertas yang berwarna warni seperti pelangi tetapi tidak menyulitkan proses membacanya.
5. Menggunakan tajwid sistem warna.
6. Hadits-hadits tentang meningkatkan kualiti diri/kepahlawanan.
7. Membahaskan 10 ciri pahlawan sejati/peribadi unggul.
8. Membahaskan kisah 10 contoh pribadi unggul dalam sejarah.
9. Membahaskan 10 naluri peradaban dalam al-Quran dan Sunnah.
10. Terjemahan Kementerian Agama RI
11. Design Cover yang indah dan bahan baldu yang berkualiti.

Warna tersedia : Purple, Green, Dark blue/Black, baby Blue 






I WANT IT SO BADLY.











No comments: