Wednesday, November 14, 2012

Gunung Ledang 2012 ♥

selamat malam, Happy Diwali 2012, happy holidays people (:
cuti kali nie, aku rasa hari aku penuh dengan aktiviti. pergi sana sini, tak adalah asyik terperuk kat rumah sepanjang masa. cuti seminggu saja, kebetulan pulak, adik aku ada kat rumah, dan cuti sekolah dah pun bermula, jadi, rumah aku penuh dengan budak-budak tak berapa nak kecik. makanya, ayah aku kata, sempena kami semua ada kat rumah, so, kita pergi jalan-jalan. 




*ayah aku selalu busy dengan kerja. so, time cuti macam ni lah kitorang pergi jalan-jalan (:




aktiviti hari nie, menjelajah Taman Negara Gunung Ledang, Johor. dah lama tak mandi kat air terjunnn. agak ramai jugak lah orang yang ada kat sini. cuti katanyaaaa. gerak dari rumah around 9 pagi, dan sampai sana lebih kurang 10:30 pagi. masih awal, berbekalkan nasi lemak mak masak, makan kat batu-batu kaki gunung, sambil main air. heh. heaven! siap ada yang jatuh tergolek masuk dalam air, nasi masuk air. heh, macam-macam ragam. makes us smile and laugh everytime and seconds (:




kali nie, kami pergi satu kereta saja, tapi, ada dua buah keluarga. means, family aku, dengan makcik aku. sepupu-sepupu aku semua kecik-kecik lagi. heh, sebab tu aku pun perangai macam budak-budak. hehe (: jenuh cari KFC around Muar, tiada yang buka seawal jam sepuluh pagi! awwwh. bukan ke KFC nie buka 24 jam? hm, kat sesetengah tempat saja, mungkin.





apa lagi, jom ushaaa gambar yang tak seberapa ini (:






tengok jalan kat depan tuuuuu.



disambut oleh sekumpulan Monyet. heh, panorama!


mari mendaki.


feels the nature.


nampak tak perbezaan tu?
heh, aku baru je nampak perbezaan tu guna dua motion berbeza.
NIKON D3200.


the nature.


beautiful sight (:

 

the siblings.


the random picks.


Izzat's actions. heh. funny!



lebih kurang jam 2 petang, kami semua berkemas untuk pulang ke rumah. tapi, sebelum tu, lepaskan lelah dulu kat Tanjung Emas, Muar, Johor. kat sini merupakan kawasan permainan kanak-kanak. senang cerita, kawasan riadah untuk seisi keluarga laa. perjalanan yang agak jauh juga, tapi, aku tidur dalam kereta, mengantuk gilos. dah sampai baru aku bangun. heh, macam biasa lah. Alhamdullilah, cuaca baik betul petang tu.




best captured :


kesukaan beta.
bermain buai tak hengat orang belakanggg. hee (:




sekian saja untuk malam nie.
update sebelum tidur ya, kawan-kawan.
esok ada mission lain.
Malacca, InsyaAllah.









2 comments:

♥ Nana BamBam ♥ said...

sejuk kan air terjun tu..huhu

saleha said...

Bila baca pun dah terasa sejuknya air kat situ.. Hehehe, teringin gak nak berkelah kt air terjun tapi musin hujan nie tak berani sangat.