Friday, September 21, 2012

new semester | #1




hola people. Assalamualaikum and salam sejahtera :)
lama betul aku tak update belog ni. dah berhabuk. siap batuk-batuk lagi bila nak login.
hee. hiperbola. mana ada lah. baik-baik saja.
sekarang ni, aku dah ada kat Penang, sambung belajar.
*bukan extend sebab bersalin*
tapi, kan cuti semester hari tuu adalah lebih kurang 3 bulan.




banyak sungguh dugaan semester baru ni.
hope kami semua baik-baik saja.
*jom layan baik-baik sayang sekejap*
actually, takde lah banyak mana dugaan itu, hm, biasalah. student kan?
apa pon, aku happy dengan semester baru ni.
cuma penat je lah nak mendaki tangga ke aras tiga setengah.
okay, aras tiga setengah tau. bukan aras tiga. heh. jauh betul.
itsoke la. membakar kalori katanya ........... :)




aku sampai Desasiswa Cantik Gagah ni,
*bukan nama sebenar*
lebih kurang pukul ENAM pagi, waktu Malaysia,
8 September 2012.
masa tu, aku bertuah sebab satu bas dengan sorang kawan ni,
and hostel dia kat dalam universiti.
so, tambang cab pon murah, lebih murah daripada biasa.
iaitu, kalau hari biasa, RM15 sorang,
*padahal dekat gilaaaaa*
so, sebab ada sorang member ni, tambang pon bayar murah laaa.
RM7.50 sorangg.




tragiknya kisah kami, aku kenal dia tapi tak ingat nama.
dan dia pon sama jugak lah dengan aku.
ingat muka je. heh.
and masa tu, dah sampai hostel dia dulu, aku tak sangka pulak dia nak bayarkan untuk aku sekali.
sebab, aku ingat, dia mintak tolong aku bayarkan. dia kata takde duit kecik.
aku pon okay je la. tak kesah.
tapi, rupa-rupanyaaa.... time aku nak bayar kat pakcik cab yang *cekik darah* student tu,
*letak bayaran mahal gilos*
pakcik tuh kata member aku ni dah bayarkan.




well, aku tak tahu dia dari *school* mana,
nombor phone apa.

camane aku nak bayar balik ni ?!





aku hanya mampu berdoa,
supaya Allah temukan aku dengan dia, tak kesah lah kat mana-mana.
ada hutang yang belum aku bayar.
dan aku perlu untuk bayar!




Alhamdullilah. Allah dengar doa aku! syukur.
masa tu aku dengan sorang kawan ni pergi Queensbay.
beli barang sikit.
tak sangka, kami terserempak dalam rapid,
saat nak balik U.


*haha*






alhamdullilah lagi sekali, hutang aku dah selesai.
ThankYou Allah. Alhamdullilah!






tapi, malangnya. 
aku tak tahu apa nama dia sampailah sekarang.
*malu nak tanya*
sobsobs.









she's the last one (:
oke, tu je la.
pengalaman hari pertama menjejakkan kaki di bumi Penang setelah sekian lama bercuti :)
adios amigos!









No comments: