Monday, July 23, 2012

muvie | DARK KNIGHT RISES

beberapa hari sebelum Ramadhan hari tu , aku keluar tengok wayangg , okay . kira last lah tu , sebab bulan puasa nie , rasa macam tak elok lah pulak pergi tengok wayang , kan ? bukan tak boleh . boleh je , tapi depends laa . tengok wayang je dah berapa jam , krg terlepas waktu solat itu , ini . so , tak mahu lah . duduk rumah lagi best . 




mula-mula agak confused lah jugak , either nak tengok spiderman or batman . sebab dua-dua pon best jugak , kan ? so , after bergaduh sikit-sikit depan kaunter ; 



A : awak nak tengok cerita apa ?
B : entah . awak nak tengok yang mana ?
A : Spiderman ke , Batman ek ?
B : Spiderman best jugak kan ?
A : tapi , saya nak tengok Batman .
B : tapi saya nak tengok Ice Age Continental Drift !



sudah cukup sudah . sampai ke sudah susah nak buat keputusan . haha . Ouh My .. ! haha , kalau ikutkan aku nie , nak je aku tengok cerita Ice Age Continental tu . senang cerita , Spiderman tak payah , Batman pun tak payah . haa , tak gitu ? ekeke :P



 


VS .





and at last , The Dark Knight Rises jugak yang jadi pilihan . lama kot cerita tuu , almost 2 hours and 40 minutes . ouh my ... so far , cerita yang menarik jugak lah , aku hanya mampu bagi 3.5 / 5 untuk Batman . sorry ek ? batman tak banyak beraksi sangat , maybe sebab hero dah berusia kot . haha . macam adik aku kata : malas nak tengok Batman , hero dia tak handsome , dah tuaa ! , haha , mulut hangg . 




bagi aku , movie nie macam hilang rasa seronok dia bila heroe kalah berkali-kali , not strong anymore , perlukan terlalu banyak masa untuk pulih sedangkan Gotham City hampir musnah . apa pun , bagi aku , heroe dia dalam cerita nie bukan Batman , tapi detective yang good looking itu . wah , haha :D




gaya macam tengok muvie sorang-sorang , kan ? berduaa actually (:




lapar . this is what we called as - LUNCH after watched muvie .
sedangkan masa tuh dah pukul 5:30 pm .
after makan , terus balik . 




routine , having a date , watched a movie , eat together , have a walk , home (:
thank you so much , dear love .








No comments: