Tuesday, July 24, 2012

kisah kahwin muda (:


bila bercerita tentang kahwin muda dengan mereka yang masih lagi berfikiran konservatif nie , amatlah susah la haiii . ini bermakna , takde chance lah aku nak kahwin awal . haha . tadi , aku baru je tengok video kat youtube tentang perkahwinan saudara Syafiq dan saudari Yana , masing-masing berusia 16 dan 14 tahun . Ouh my ..... ! sungguh muda . nak tengok ? nah ........ :>







muda sangat kot . tapi , insyaALLAH , kalau kita nak buat baik , nak dirikan masjid , Allah akan permudahkan segalanya . lagi satu , rezeki jugak akan bertambah-tambah selepas berkahwin . macam-macam komen korang boleh baca kat youtube tu pasal dorang nie . apa pun , tahniah untuk anda berdua . semoga berkekalan hingga ke akhirnya , hingga ke syurga . Amin (:




actually , aku tak kenal pun dorang nie , tapi ramai yang post video nie kat facebook . something interestingg to look . kek dia bertingkat-tingkat tuuu . video pon cantik . ahaha . boleh tahan laa :>




teringat beberapa hari yang lalu . perbualan di antara aku dengan mak , kat dapur . berusaha bersungguh-sungguh untuk show kat mak bahawasanya perkahwinan muda nie elok untuk kesihatan , haha . mak dengar but , tak layan ponnnn . mak kata : habiskan belajar dulu , kerja , cari duit , kumpul apa yang kau nak , baru boleh kawennn . macam liza tu , bla bla bla . masuk part banding bezakan antara aku dengan sepupu-sepupu aku yang lain . malas ahh nak cerita panjang .




paling best , bila aku cuba untuk ' berdebat ' tiba-tiba mak cakap : sedap jugak ek mak masak nie . haha , sudah cukup cukup sudah . memang takde chance laa kau nak kawen awal Leaaa oii . so , aku pun malas lah nak cakap pape lagi . aku dah tahu dah jawapan dia . takkan berubah even apa pun yang berlaku (:







aku siap masukkan lagi part nie tau kalau korang nak tahu . haha , tak menjadi jugak ! tak berjalan dengan baik langsung . tak diterima langsunggg . itsoke la . lagi pulak , aku bukan desperate sangat nak kawen nie . nak habiskan belajar dulu . itu lagi penting . Jodoh ? insyaALLAH ada . aku saje je test mak aku tu , kot-kot tiba-tiba hari tu dia tukar fikiran ke ape ke kan ? mana lah tahu boleh dapat green light awal ? haaaa . gataiii awak nie Leaaa . ekeke :P






marry me Juliet .......... (:

404182_2605094012754_1662239173_n



nikah awal adalah terbaik , 
yeah . that was so true . tapi , 
letak tepi dulu lah .




cita-cita , harapan dan impian lagi penting buat masa nie .
banyak lagi benda yang aku tak dapat capai dalam hidup ni .
and aku akan berusaha untuk jadikan ia kenyataan .
insyaALLAH !









No comments: