Sunday, June 17, 2012

jerebu | PENANG

sekarang nie tengah musim jerebu . kat mana-mana pun diselubungi dengan kabus tebal yang berbahaya nie .  semalam , aku rasa keadaan kat Penang nie takde lah teruk mana pun kabus jerebu dia . tapi hari nie , aku rasa dah makin teruk pulak . dan rasanya KL lagi teruk daripada keadaan kat sini . bila aku tanya roomate aku , lain jawapan yang aku dapat .




aku : eh , kat luar tuh kabus apa ek ?
roomate : asap lah tu .
aku : yeke ? bukan jerebu ke tu ?
roomate : bukan lah . asap je . tadi ada nampak asap kat mana entah .
aku : ==' ouh okay .




then , aku terus je pergi bilik sebelah . tanya jiran untuk dapatkan kepastian yang lebih lanjut pasal kabus nie . haha , jerebu je ponn confused sangat sampai macam nie Lyaa oii . tu lah , bila ada percanggahan pendapat , macam nie lah jadi . jerebu la weyy . apa daaa roomate aku nih . aiyak !










gambar dari dua lokasi yang berbeza , one kat RST , another one kat Desa Cantik Gagah . angin pon kuat hari nie , so jerebu pon senang lah nak merebak pergi tempat-tempat lain . then , kalau hujan je , means keadaan akan pulih seperti biasa . tapi , sekarang nie , dah lama tak hujan . cuaca sangat baik , angin je kuat . hee , best sangat !




apa pun , selamat hari ahad people and stalkers  ♥ 








No comments: