Friday, April 13, 2012

HINEX XII | day 4

selamat malam , sambungan HINEX Camp day four :)


HARI KEEMPAT : 10 APRIL 2012


untuk hari keempat nie , dibahagikan lagi kepada kumpulan-kumpulan kecil . means , malam semalam dah buat pemilihan sesiapa yang mahu ke Pulau Redang , volunteer , boleh pergi . dengan syarat satu krew , empat orang je yang boleh pergi . manakala , yang selebihnya tu , akan buat aktvt skuba diving . masa tengah pening-pening ahli krew aku nak buat decision , aku dengan yakin , angkat tangan untuk jadi volunteer pergi Pulau Redang . program Baktisiswa kat SK Pulau Redang . jumpa kanak-kanak . best apaaa (: mula-mula aku angkat tangan sorang , tak lama kemudian , ada jugak yang follow . ekeke . kena pakai full uniform , hee , takde hal lah .









ahli krew , pesuruhjaya , faci , dengan AJK yang pergi ke Pulau Redang .
tak ramai , kan ?
hee , untungglah siapa yang dapat pergi .. senyum ^^


dah dapat rasa environment kat Pulau Bidong , 
nak jugak rasa macam mana environment kat Pulau Redang . kan ?
sambil menyelam minum air laa .
ahaha , 








aku handle bahagian Sudoku dengan kak Nadd .
enjoyy ^^







jejaka Kelanasiswa pujaan kanak-kanak perempuan di SK Pulau Redang .
dari kiri : Faiz , Acap , Kamis , Afiq .
kat depan : Adib .




kejap je aktiviti Baktisiswa kat sini . then , gerak pergi Taman Marin Pulau Redang . lagi best ouh ! serious tak tipuuuuu XD . kat sini , rasa macam tak nak balik je tauuu .... :) cantik sangat . ikan-ikan dia makan roti kat telapak tangan , terjerit-jerit semua sebab ikan tuh gigit tangan sekali . ahaha . then , masa kat sini , makan tengahari . snorkeling once again . best gila ! jumpa penyu .





 


 




 




kat sini sebenarnya banyak aksi dalam air .
melompat dalam air dengan set snorkels . 
tapi member aku tak upload lagi picture tuh semua .


masa tengah snorkeling tuh , 
berehat kejap , kat tengah laut ,
tengok langit , nampak awan berbentuk ikan .
cantik sangat . memang banyak ikan kat kawasan tu .


puas gila dapat snorkeling kat Pulau Redang !
nak lagi . nak pergi dengan kawan-kawan HINEX lagi boleh tak ? ekeke .



bergerak pulang ke Bidong . menanti aktvt seterusnya , iaitu sukaneka . sorry lah , aku tak dapat nak join aktvt skuba diving . tak join pun takpe laa . sebab masa snorkeling hari tuh pun aku dah nak lemas . ahaha . sukaneka pun best . enjoyy dengan ahli kumpulan masing-masing ^^ lepas habis aktvt sukaneka , setiap ahli kumpulan decide untuk discuss tentang malam kebudayaan , nak buat apa . itu ini , gitu , gini . tengok sunset sama-sama lagi . awwh , sweet sangat (:




malam tuh pulak , ada persembahan kebudayaan . krew aku yang first buat persembahan . ahaha , apa pun tak boleh . dah nama pun pengakap , so banyak persembahan nyanyian lagu pengakap , tepuk-tepuk pengakap je laa . menari , so tak boring . enjoy the night . krew aku menang cheer paling best ! haha . tepuk tepuk pingu . ekeke . 








dari hadapan : kechik 1 , kak Naz , err tak ingat la plak nama dia , Kamis , aku , Thoha , kechik 2 , Syahmi , Adib , Din , Sahi .
masa nie tengah makan hamper yang kami dapat (:






krew 2 .






gambar kenangan beramai-ramai dengan faci , AJK , pesuruhjaya , peserta . cuba cari kat mana terletaknya aku ? haha :D


malam terakhir dengan kawan-kawan baru .
sweet sangat . tak nak hari esok datang boleh tak ?
hm , mana boleh .. :(
banyak kenangan tertinggal kat Pulau tuh .
sayangnyaaa , tak dapat nak dibawa pulang bersama .
hanya kenangan yang tinggal diingatan sahaja , akan selamanya kekal abadi .
insyaALLAH ..
*rindu*





to be continued ... 



No comments: