Friday, April 13, 2012

HINEX XII | day 1

salam hari jumaat (:
hari nie aku nak update tentang HINEX camp lagi . sorry lah . aku sekarang nie masih lagi seronok nak bercerita tentang HINEX Camp . sampai hari ahad nie . sebab lepas hari ahad nanti aku dah tak nak cerita lagi pasal nie banyak-banyak . maklumlah , kuliah dah start , cuti midsem pun dah habis , kan ? fokus kat class , dan assignments yang tak siap-siap lagi . next week dateline , tahu ? haa . habislaaa , kelam kabut lah nak siapkan assignments bagai . it ' sokayy . i ' ll try my best siapkan semua itu .



HARI PERTAMA :

gerak dari USM jam 12 tengahari , hari sabtu , 07 April 2012 . bersama barang-barang yang banyak tak hengat , dengan full uniform yang aku hanger , van Pusat Ko-K memang berat laa kan . sesak sangat kat dalam van masa tu . hee (:






di Seberang Jerteh , Besut , Terengganu .
berhenti seketika untuk isi minyak , beli makanan , aiskrim .
dan bergambar (:


berlatarbelakangkan Masjid Kayu Seberang Jerteh , Besut .


Kos pembinaan masjid ini ialah 12 Juta dengan menggunakan material asas kayu dan menggunakan 100% kayu cengal untuk bangunan masjid ini. Mungkin masjid ini akan menjadi mercutanda baru bagi daerah Besut. 

Apa yang menariknya, masjid ini akan mengembalikan nostalgia silam apabila ia kelihatan unik tambahan pula jarang sekali kita dapat lihat masjid baru yang diperbuat daripada kayu. Mungkin selepas ini ia akan menjadi satu lagi tarikan pelancongan bagi daerah Besut. 








tiba di Universiti Malaysia Terengganu tepat jam 6:30 petang seperti yang telah dijangkakan oleh pemandu van kami , Encik Sandrageson . bravo bravo ! menginap untuk satu malam di sana , seronok . walaupun banyak nyamuk ==' . nak tidur pun takut sebab nanti kena gigit :/




 


malam di tepi pantai .
makan , sekejap sahaja sebab kena tidur awal .
tak sabar sangat masa nie nak jumpa hari esok ^^ .



to be continued ...



No comments: