Wednesday, November 2, 2011

Lot's Of Storie :]


assalamualaikum people .
lama gilaa tak update belog terCHENTAA ini :] 
ade yang tertunggu post dari aku tak ? heh , untunggglaa kalau ada yang tunggu kan .. 

now , aku tengah mengira detik waktu minit dan saat . betapa excitednye rasa nak balik rumah jumaat ini . kau rasa tak macam mana exciteddnye aku tika dan saat ini ? dua bulan tuu tak balik , straight ! apa kau rasa ? ouhh , biasa sahaja ? bagi aku , ini luar biasa . haha , jealous tengok mereka yang balik almost every week . sedangkan aku ? aku jadi penjaga desasiswa Cantik Gagah ini dengan jayanya .

explore Penang sahaja . ouh , tak terlambat jugak rasanya , aku nak wish happy deepavali . cuti deepa seminggu lah kan . aku ? aku tak balik pon ! menghabiskan masa dengan assignments , angry birds , tido dan makan . kau rasa , aku dah gemok tak duduk sinii ? hm YES NO . mak aku kata , aku dah gemok . sebab dia tengok gambar nie :


oppss , forgot to rotate it :]
mak kite nie macam tak fahamfaham pulak pipi kite memang semangat macam ginie . haha , apelaa . gemok nie sebab rindukan mak tauu . hee :']


this is me the latest one , ye peminatpeminat daku sekaliann :]
haha , my expression doesn ' t same like the heart says .. banyak betul dugaan . ish ish . dugaan tuh laa ajar aku erti sabar , sabar dan sabar . setiap permasalahan tuh mesti ada jalan penyelesaian dia , right ? oke , otak aku memang semak dengan masalah kau . 

balik kat picture atas tuh , sim kad patah . yeah , patah sudah :']
kenangan kot . tapi , nak buat macam mana , aku tak suka . aku sangat tak suka . aku sayang nombor tuuu . senang nak ingat . hee , tapii .... aku tak suka .
kenapa aku tak suka ? 

aku tak suka bila kau mengadu kat aku itu ini pasal tunang kau .
kau cerita burukburuk dia kat aku , padahal kau tengah fallin LOVE dengan dia .
kau cerita masalah kau kat aku pasal relationship korang , padahal kau takde masalah apa pon dengan dia .
kau cakap kau akan tunggu aku sampai bilabila , tapi hakikatnya : kau dah nak jadi tunang orang and tak lama lagi nak kahwin dah pon .
kau cakap kau akan jaga aku selagi aku belom kahwin , untuk apa ? kau jaga lah diri kau tuh baikbaik , jaga tunang dengan anak kau tu .
aku tak suka , bila kau tipu aku , kau cakap kau sakit bagai . padahal sebenarnya kau sihatsihat sahaja , bergembira dengan tunang kau .
aku tak suka bila kau purapura ambik berat pasal aku , padahal kau sebenarnya tak kisah pon apa jadi kat aku . ouh , ada aku kisah ?

aku tak suka bila kau ada masalah , kau sakit , kau tak happy , itu ini , kau cari aku . tapi , time kau happy , kau lupa and langsung tak ingat aku .
bila kau takde tempat mengadu , kau cari aku . 
tapi , bila kau nak tunang , aku tanya betolbetol , kau sentiasa menafikan benda yang betol .  bukan aku nak buat apa pun , aku nak doakan yang terbaik untuk korang . salah ke ?
aku tak suka bila kau kata kau terpaksa terima sebab family kau . sedangkan hakikatnya , kau memang ada perasaan yang sama dengan dia .
kenapa mesti nak talk SHIT dengan aku ?

susah sangat eh nak terus terang dengan aku ?
comeon la , aku bukan ada apa pun lagi dengan kau . takde niat pun aku nak rampas kau dari tunang kau . aku just nak yang terbaik untuk korang berduaa .

dan motif aku patah simkad tu , sebab aku tak nak kau cari aku lagi . aku tak nak kau contact aku lagi . aku tak nak kau jaga aku lagi . aku tak nak semua tu . aku nak kau lupakan aku dan segala-galanya . FULLSTOP . maaf , aku dah pun block kau . aku nak kau jugak block aku dari kotak memorie kau . comeon laa , kau dah nak kahwin dah kot .

" kita akan bertemu dengan orang yang salah sebelum ALLAH temukan kita dengan the right one :'] "

be matured :]
matured like me . ahah , matured kaa ? ouhh , encik cintaa sahaja tahu <3

oke oke . 
last few days , my ulangbulan dengan encik cintaa . yang kelima . the fifth ! I LOVE YOUU <3 love you like a love songg . hope our relationship will lasts forever . awwh :D


banyak tak aku bebel untuk post kali nie ? haa , banyak sangat benda nak share . banyak sangat storie to tell , tapii , tak berkesempatan la . nie je mood ada nak update belog . aku tak tahu bila lagi mood nie nak datangg . ish ish . kasihan belogg terCHENTAA ini :']

last few days jugak ; 31 Oktober 2011 , genap 6 tahun arwah abang aku meninggal . and , hari pun sama , dah beberapa jam selepas itu , baru aku tersedar . ehh , hari dengan tarikh sama laa . ape laa , lambat betol otak aku nak pickup .

" semoga ALLAHYARHAM Muhammad Nemo bin Azhar ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman , ALFATIHAH "

we never forgetting you in every prays . missed you so much . and masa adik aku post benda tuh kat facebook , ahha , great wall of china , aku nanges . sumpaa . aku nanges , macam budak kecik . 


tapi , aku kan terrer part sembunyikan perasaan nie . as I said before , orang nampak aku happyhappy go lucky tak hengat dunia , but sometimes , dalam hati , siapa tahu , kan ? and encik cintaa pun takde cheer me up pasal nie , and aku pun buat tahu . siapalah yang faham perasaan kita kan ? selagi tak merasa kehilangan , tak merasa betapa sakitnya hilang orang tersayang , takde siapa pun faham apa kita rasa . and I just , cheer up myself . be strong in my own way . kau faham perasaan aku ? ouh thanks :']

cepat betul air mata nie gugur semata-mata nak kuatkan hati dan semangat . siapalah yang fahamm . hee , macam lirik lagu 150 juta tuu :

" buat apa dicerita , bahagia kita rasa ..... "

lagi pulak , buat apa kita nak tunjuk kelemahan kita depan orang lain , right ? i ' m just love to being me :']

hey hey hey . nak tengok tak ? picture bakal pendidik yang berwibawa , berdedikasi , bakal pemimpin negara pada masa hadapan ! made in Universiti Sains Malaysia kampus induk Penang ! weee ~


kepada bella dean , tak payah lah nak sebar gossips bagai aku dengan chokie choki tuu . merepek jea kau nie laa . kan dia tuh member discussion PGA 102 kita , dol ! kau nie pom , saje je . stop it okay . haha LOL . tengok laa tu . comel je kan . kalau korang terrer , cari laa aku kat mana :]

adik aku sekarang officialy kat rumah ! cuti sem :] so that , dia dah duduk bergembira dengan kucingkucing kecik aku yang kini dah pun besaaa . nak tengok ? hee


this is my lovely Fifi and Black . tak sabarnyaa nak balik nie nak pelukciompelukciomm anda berduaa sayangggg ! sangat rindu akan kamu berduaa ! dah besaa kan , mereka ? aku tinggalkan , kecik lagi kot . haha , cepat betul masa berlalu :'] terasa seperti terlalu lama berada di perantauan ini ..


tengok laa nie . kecik je kan ? sekarang dah besaa dah . dah nakal dah . nakal macam tuan dia ? ahaha , tak mungkin laa . mak aku tak mungkinn la nakal kat rumah tuu :PP

ouh , tak lupa jugak . aku nak wish congrates kat sepupu aku , dia nie sebaya arwah abang aku tauu . hee , dorang rapat kot . dia dah konvo lah ! hee , dah de degree . mesti best . aku lama lagi nak konvo nie , haha . tak sabar lah pulak kan rasa nak konvo . ecece , final pon tak lagi , baru 2 bulan kat USM dah sibuk nak konvo . HAHA :P apakahh :']


congrates Nana ! weh , serious nie . dah lama tak dengar lagu A7X - Dear God . rinduuuu . jom dengar samasama dengan kitaaa .

oke oke . banyak sangat storie nie . jom kita main angry birds ! hee :']


selamat malam :]
iloveyouufakha .

No comments: