Monday, January 31, 2011

Banjir Teruk di Labis , Segamat .

Hye all , lame tak update belog .
pergi menjalankan tugas , hee .
tak nak lah cerita bout politik , nak cerita bout BANJIR kat sana .
seriously , sangat menakutkan .
air deras , hujan turun tak henti , perhubungan terputus ,
air sungai yang melimpah makin tinggi dari semasa ke semasa .
sejuk , takut , kelam kabut ,
semua jadi satu .
berdepan dengan pengalaman banjir macam nie ,
yang aku fikir hanyalah NYAWA aku dan penduduk setempat .
rumah yang ada tinggal bumbung ,
bagi kawasan yang rendah .
aku && yang lain , Dato' Datin ,
semua terperangkap kat sana .
malam dapat tahu , ada kereta hanyut sebab arus yang deras ,
ada pulak orang dalam kereta tuu , ditemui MATI .
tak tahu lah cmne nak cakap , perasaan masa tuu .
takde elektrik , takde air paip .
yang ada dalam kepala otak aku , nak balik . nak kuaa dari Labis .
pukul 330 pagi , semua bangun mengejut ,
sebab dapat tahu , airr mulai surut . jalan dah boleh lalu .
semua jadi kelam kabut , balik .
termasuk aku . naik ambulans lagi .
kelam kabut lagi , ade je yang curi slipper aku buat beberapa kali .
aku pun tak tahu aku pakai slipper sape bawak balik.
darurat tak pe kan ? ..
ishh . ALHAMDULLILAH .
aku dapat balik , selamat sampai rumah .
BN menang , HAHA :)
nie je gambar yang sempat aku ambik ,
air dah naik kat depan rumah yang aku tumpang selama beberapa hari.
dan air tuh makin naik dengan cepat .
dah lah deras , aku yang berat nie rase macam nak hanyut je .
depan pintu rumah kat Labis ,
masa nie aku dengan kawan yang lain sibuk tolong makcik a.k.a wanita ,
pindah barang masuk kereta && ambulans .
kitorang tunggu kak pitt ( kakak puteri umno bahagian ) datang ,
TAPI , lepastuu kitorang naik ambulans jgk sebab ,
nak tunggu kak pitt datang , mesti air dah masuk dalam rumah .
kelam kabut jugak kemas barang kitorang , semua dah panik !
nampak arrow tuu ?
tuh la sungai . hee , air dia , tak tahu lah nak cakap apa .
panik dah . sumpaa , kelam kabut .
aku bole ambik gambar lagi masa nie , sebab :
tunggu kereta lain datang ambik .
kalaulah kitorang berdegil tak naik ambulans masa tu ,
apa agaknya jadi ?
. . . . . . . . . . . . . . .

No comments: