Saturday, May 10, 2014

Selamat Hari Ibu.

while listening to John Legend- All of Me
for 11 trillion times.






10 Mei 2014.
selamat hari ibu, kepada mak. bakal mak mertua. dan kepada semua ibu-ibu di dunia.
walaupun sebenarnya hari-hari pun hari Ibu. tapi, rasa macam harini lebih istimewa. hargai ibu anda. ingat mereka selagi masih ada. satu keindahan dan keredhaan dunia hilang bila kita hilang mereka. I love you so much. mom. dad.



you're my end and my beginning..
even when I'm lose,, I'm winning..




few weeks ago, aku ada plan nak balik rumah. azam semester enam kali ni nak balik rumah setiap dua atau tiga minggu sekali. heh. from Penang to JOHO, going back to Penang from JOHO almost every month. mampu? bukan balik cuti lama mana pun. cuti weekend aje. cuti TIGA hari je pun. Allah.



nak balik. tetap nak balik. tapi haritu last aku balik. lepas ni balik after habis final exam on 25th June 2014 if I'm not mistaken. tapi masa tu, aku call mak. aku cakap aku nak balik. (sebenarnya mak dah harap maklong pasal hal tu) entah kenapa, mungkin mood mak tak baik kot. aku cakap nak balik hujung bulan April haritu. mak marah aku. tskk.



mak tak bagi balik.
"rehat-rehat je la kat USM.
buat assignments.
study."



ahh. budak degil macam aku sejak bila makan saman? sejak bila dengar cakap. haa. I was like.. ok fine. merajuk la camni. sedihnyaaa rasa. sobs. aku punyalah excited nak balik, mak tak kasi. kena marah lagi. adoi. tak apa lah. aku cancelled-semua-program yang aku rasa nak buat bila kat rumah tuu. masa tu dah terbayang-bayang novel yang aku tak bukak lagi wrap dia. terbayang-bayang novel Hlovate yang meminta untuk dibaca. terbayang gebus yang merayu untuk didukung. terpandang Paka yang mintak teman tengok movie Amazing Spiderman. C A N C E L L E D.






dalam seminggu camtu, aku duk senyap je. fikir. awh. takde life betul habiskan hujung minggu cuti camni kat hostel. sambil baring kat lantai bilik tengok kipas berpusing dengan kelajuan maksimum. money can't buy happiness. if it does, it just temporary. not for a long term happiness. 




tiba-tiba phone berbunyi.
tengok nama.
Allah.
'love you mom'
--mak




kau tahu apa? mak yang pujuk aku suruh balik. aik. pulak dah? terbalik ke macam mana ni? apa lagi, meleleh laa time tu. sampai rasa macam tak boleh nak cakap. wuwuwu. macam-macam perasaan ada. putus nafas. sesak dada. melimpah tong air mata. hahaha. aku memang tak boleh kalau orang yang aku sayang-cinta buat drama petang-petang camni. memang meleleh la. tisunya hati oi. muka kental, hati kecik. whatever.




thank you, mom. for everything. 
thank you, dad. for everything.



I love you to the moon and beyond.
I love you till the end of the day.
I love you till my last breath.




cerita habis bila-- aku pun balik rumah dengan riang ria suka suki tak hengat dunia. ahhh, heaven! and now, aku dah homesick. aku nak balik! lambatnya June. tolonglah cepat. tolonglah! hehew :P





.


No comments: