Wednesday, September 4, 2013

Precious Moments.

hello peeps
Ya Allah, dah berhabuk dan bersawanggg belog ni. dah lama sangat tak hapdate. seems like too much things to stories about, but, the time was so so so so so limited! haaa. sebab apa? working-
yes, aku menghabiskan cuti semester ni dengan kerja. well said-- kerja ajar aku banyak benda. how to entertain people, and how to satisfy them with our service. kerja dekat pasaraya, bukanlah semudah yang aku sangkakan. haha. aku ingat, ia semudah A-B-C. eh tak, ABC aku tak semudah itu. aku lambat nak mengingat huruf :P 




hm, kerja kat pasaraya mula membuka mata aku tentang banyak benda. tentang banyak prospek walhal dari sekecil cuma hingga ke sebesar gajah, semuanya diambil kira! oh-em-gee. 




dan sekarang, aku dah mula nak improve myself kalau nak beli belah dekat pasaraya. pertamanya, jangan shopping dekat-dekat kedai dah nak tutup. menyusahkan pekerja yang nak kena kira duit dekat mesin duit. lambat sepuluh minit, gaji bukan jalan pun. membazir waktu, masa dan tenaga saja. 




keduanya, jangan ambik barang yang tak ada barcode. haha, pelik betul dengan perangai customers ni. banyak-banyak-banyak benda yang ada barcode, dia pergi ambik yang tak ada barcode. bukankah itu juga jenis yang menyusahkan? ya ampun. aku malas betul nak berdepan dengan customers macam ni. apa pun, aku tetap pegang satu prinsip ni, customers always right! hm, yalahhhhhhhhhhhh 




ketiganya, sila belanja ikut $$$$$ yang ada dalam poket. haha. yang ini aku rasa macam kelakar sikit. wife tanya hubby yang tengah duduk goyang kaki dalam kereta, dengan harapan dapat duit lagi sekeping RM50, but unfortunately, tunggu punya lama dengan customers yang nak bayar dah panjang berjela, tak ada! nak lagi kena tunggu dorang pergi ATM, cucuk duit yang hanya sekeping cuma. haha, pokoknya apa? nak belanja sila lihat $$$$$$$ anda, ya? sekarang ni, beli benda even yang kecik-kecik aje pun bila dah mesin yang kira, jangan mimpi nak dapat bawah RM50. semuanya beratus ringgit. beringat ya, adik akak makcik pakcik (; yang pasal kes ni, dah banyak kali jugaklah aku hadap. sampai fed up.




semua tu aku jadikan sebagai pengalaman dan pengajaran yang sangat-sangat-sangat berguna. aku bertuah sebab diberi peluang untuk merasai pengalaman tu semua. segala pahit manis, suka duka, aku sangat-sangat hargai. thanks for the memories, friends. even kita kenal sekejap aje, tapi, bila dah jauh nanti, I am goin to miss you guys, so muchh! especially ---> Nita, Nonoi, Wana, Niza, Aisyah, Nadia, Poh Lynn, BLing, Kamarul, Ana, Kak Shida, dan Kak Min. heh, thank you so muchhhhhh atas tunjuk ajar selama ni. Love youuu!!!




banyak lagi sebenarnya, tapi aku mengejar masa sekarang ni. nak siapkan jadual semester depan yang cuma beberapa hari aje nak start. tak siap apa pun lagi. adoih. loser lah hang ni---






selamat hari kemerdekaan yang ke-56, Malaysia!
I sambut dekat Port Dickson. heh ;)

kbye.








No comments: