Sunday, November 11, 2012

Legoland'12

Assalamualaikum, salam sejahtera, selamat tengah malam (:
beberapa hari yang lalu, aku ada post pasal satu entri ni. kalau dah baca, baguslah. tapi, kalau belom, meh klik S I N I dulu. haa, tak ada apa pun sebenarnya. lebih kepada teaser, Legoland. korang dah pergi Legoland belum nih? hee.



kalau belum, okay lah. kalau dah, camane? best tak? so, kalau belum, aku nak suggest la. buat masa nie, Legoland belum lagi siap sepenuhnya. hanya dibuka Fasa 1 kepada semua pengunjung, pelancong, kanak-kanak dan sebagainya. Fasa 2 dengan 3 belum lagi siap, termasuklah resort Legoland. semua tuh, dijangka siap pada tahun 2014, InsyaAllah.




satu lagi simbol kebangaan negeri Johor Darul Takzim, Malaysia. overall, manusia yang ada di Legoland masa tu merupakan pelancong dari Singapore. yeah, hampir kesemuanya. camane aku tahu? heh, tengok plat kereta pon tahu dah. hee.





almost there! 
:D


parking full.
maklumlah, weekend katanya.


Mall Of Medini, Legoland.


berlatarbelakangkan Mall of Medini.
sedap betul nama dia.
mall dia jenis open, bukan dalam bangunan air cond atau apa.
lain dari yang lain, makes it so special. 
(:



Apa yang ada dalam Mall of Medini?
jom kita ushaaaa.


Fidani : chocolate house.


sikit punya besar kipas dia.
hee.


melangkah penuh excited!


paling aku suka, Bani Rabbit.
barang dia comel-comel belaka. 
nak kena ada banyak $$$$$ baru boleh beli semuaaa!
sebab, semua pon comel, ada satu, mana cukuppp !! hee
err err. CoolBlog nih memang ada kat mana-mana 
(:


saat melepasi Mall of Medini.
pintu gerbang utama Legoland.


feeling baju kembang kena tiup angin gituuu (:
thanks to Nikon D3200.



with mom, and sister.


with dad (:


sila beratur dan tunggu giliran anda.
kaunter tiket yang sesak. see?


okay. masa untuk say bye-bye to Legoland!
excited tak nampak simbol besaa macam tu? hee, sangat!
tapi, nie fasa 2 dengan 3, belum siap, masih dalam proses pembinaan.




sebenarnya, kami dah plan awal dah nak pergi Legoland. sungguh, nak tempah tiket secara online lagi. tapi, aku yang tak nak. sebab apa? sebab tak mungkin sempat nak pergi jalan-jalan dalam tuu. aku balik Johor sekejap saja. itu pun sebab ada hal yang sangat sangat sangat penting..




hal apa? okay, aku balik Johor untuk menduduki peperiksaan SPA (Suruhanjaya Perkhidmatan Awam), merebut jawatan ... ouh, itu biarlah rahsia. yang penting, gred N27. balik sekejap saja, plus, my dad is workingg on that day ( saturday and sunday ). habiskan masa tak sampai dua jam kat Legoland, then gerak balik. ayah aku kerja!




aku pulak kejar masa sangat sangat. mana nak buat assignment, malam tu, pukul 10, balik Penang pulak. can you imagine how much exhausted am I ? haaaaaa? so much. untuk peperiksaan SPA tu pulak, aku tak tahu nak cakap macam mana, kalau ada rezeki, ada lah. kalau tak ada, aku akan teruskan saja pengajian di USM. InsyaAllah (:




tapi, yang pasti, tahun 2014 nanti, kami sekeluarga akan kembali semula ke Legoland. luangkan masa selama dua atau tiga hari kat sana, baru seronok! tak nak fikir itu ini, kena kejar masa itu ini, begitu begini. InsyaAllah, jika dipanjangkan usia kami sekeluarga ............ :)





Legoland tunggu kami, ya ..... :')
sekian sajaa. thanks for reading!
have a nice day yeah (:





tunggu, nanti aku nak update somethingg.
esok atau lusa, maybe (:








No comments: