Friday, March 25, 2011

Perasaan Aku :)

hello people , Assalamualaikum .
lambat betul aku update belog hari nie . selalu pagi petang ada entry baru dari aku kan kan .
ada yang baca ke ? huu , entah laa .
actually hari nih aku kuaa pegi JPN , ambik i / c .
okeh , baru renew i / c sejak darjah enam .
i / c yang kelakaa habis tuh dah tadde ye Huza , ahaha .
JPN dah ambik , then dia bagi aku yang baru T__T .
ahaha , lepas pegi ambik i / c aku , i / c adik aku pulak ada probs .
tuh yang lambat sket kat JPN , dah la ramai orang , aku dah mula terasa sesak .
then macam biasa , pegi shopping mall .
beli apa ? nanti aku storie lah .

. . .

aku tak tahu kenapa , satu hari tuh , aku bangun tido je tangan kiri aku ,
hm , kat bahagian jari lah , bengkak .
OMG , sakit dan gatal dan membesaa , macam cacat dah .
kena gigit serangga berbisa lah tu agaknya .
dah la malam tuh first time aku tido tutp lampu .
selalu lampu tido tuh terpasang sampai pagiiiiiiiiiii .
serabutt lah wehh . apesal lah benda yang aku tak tahu apa dia tuh boleh gigit aku pulak .
kalau aku dapatttt ... ishh kejam pulak nak bunuh . HAHA


ada bulat kecik tuu , hm tuh bekas gigitan serangga yang gigit aku .
tapi bengkak dah kurang sikit , yang tinggal gatal je .
harihari mengadu dekat mak ayahh . haha :P

. . .

okay , seperti yang semua sedia maklum , adik aku dapat 9 A ' s  SPM dia ,
dan ayah aku dah janji kalau dia dapat 8 A dapat laptop sony vaio ,
sebab dia yang nak sony vaio tuu , ayah aku pon layankan je lah .
then , dia dapat 9 A , so lepas target ayah aku . dan ayah aku pun tunaikan janji dia .
lepas pegi JPN tadi , pegi shopping mall , pegi SONY centre .
nak beli laptop lah kan , dan adik aku pun dah dapat sony vaio dia .
so , kat rumah nie , laptop dah ada empat T__T .
luckily pakai wifi , kalau broadband ? nak kena pakai gilirgilir ?
awhhh tak sanggup aku .


oke , biasalah sony vaio mana ada yang murah . hee
tapi aku taknak sentuh pon sebab dia kedekutt weh T__T
sabar aje lah ada adik kedekut nih , macam aku kata .
dwet aku dia nak , dwet dia , kedekut gila .
so lepas nie , jangan harap lah kau nak dapat pape dari aku lagik ,
kalau tengok wayang pon , jangan mimpi aku nak belanja lagi , okay .
bia lah aku kedekut , bila aku murah hati sangat nak bagi kau itu ini , Padini lah , Giordano lah , Everlast lah , McD lah , kau tak pernah hargai langsung kan .
bila aku susah , kau tak nak tolong pon . takpe takpe .
 aku tak pernah berkira ponn , mulut je cakap tak bagi , tapi lastlast aku bagii gak .
 sebab kau adik aku .
kau layak dapat semua tuh bila aku rasa aku mampu nak bagi .
tapi kauuuu , fine lah . aku ambik hati sket kalau part berkira sangat nih . sumpaa .
it ' s okay lah , aku mampu gak nak dapat macam yang kau ada . lebih lagiii dari kau ❤ .
kau dapat tengok aje okay . no morre for you .
tapi bila aku tengok muka kau , aku rasa kasihann .
aku rasa aku perlu bagi gak . susah betol jadi kakak nih . LOL !
aku rasa mesti nak share semua yang aku ada dengan kau . awhhh T____T
sabar je lah Lia Nelissa Azhar ! duniaaaa sematamata .

. . .

lepas tuu , aku jalan sorangsorang sebab proses nak beli laptop agak leceh  .
itu ini itu ini , aku pon pegi jalan sorang . kasihan kan T__T
pegi cari kasut untuk majlis graduasi nanti . aku tadde heels yang bertutup .
semua open bahagian depan , so .. penat gak lah aku kua masuk kedai kasut survey mana yang aku suka . lagi plak , aku ingat nak bayar sendiri lah kan . setakat RM50 - RM60 tuh ,
morre than affordable . aku taknak susahkan ayah aku , sebab dah belanja laptop berapa K kan kan . lagi plak , aku cerewet sket , nak semua nampak sempurna . ayah aku malas nak layan aku kalau masuk kedaikedaikedai nih . penattt . HAHA
last aku jumpa gak , tapi ayah aku yang bayar . sorii .
dah cakap nak bayar sendiri tadi , kan kan ?


ahh ape ? tak cantik ? tak lawaa ?
takpe laa , citarasa masingmasing kan ?
dah aku suka yang nie , sebab dia wedges . ouhh itu mesti !
then bertutup bahagian depan && belakang .
lepas tuh corak floral . lagi aku sukaa . tambahtambah sukaa ❤
ehhe :D

. . .

lepas tuu , balik umah , aku drive kete . ehhe :)
tapi masa nak masuk kawasan rumah tuu , sket lagi nak masuk parit . ahaha
ayah dengan adik aku dah gigilgigil dah dekat seat masingmasing .
ahaha , kecohh la . mane de masuk parit ?
sejak ada lesen kete , aku baru je bawak kete 2 kali . aHAHA
takpe la , kite belajar dari kesilapan kan ?
esokesok nak bawak kete lagi ! hee sorii tak reti sangat bawak kete manual .
tapi aku sukaa kete manual sebab mencabar !

. . .

p / s : heyy tadi aku nampak dress lawa ! esok aku nak pegi beli . aku tak kire ! plus shawl untuk hari graduasi tak beli lagi . bilakah ? T__T

No comments: