Sunday, March 27, 2011

No Morre !

hello people , happy Sundays :)
hari nie aku ada banyak aktiviti dengan Puteri , so malam nanti baru aku storie oke .
dan hari nie jugak aku ada terbaca artikel tentangg ..
hukum menyebut OOOO ! MG !

Ohhhhh MG atau maknanya Ouh My God .
sesetengah ada yang menyebutnya OMG , aku laa tu kadangkadang sebut macam tuu .
T_____T
kalau diterjemahkan , maknanya Ooo Ya ALLAH .
so , apakah hukumnya guys ?

' ' seseorang Muslim dituntut supaya sentiasa mengingati Allah . dalam sepotong ayat Allah swt berfirman .. " tidakkah dengan mengingati Tuhan . hati menjadi tenang . " Justeru , untuk hidup tenang basahkanlah idah dengan selalu menyebut kalimah Allah . Kalimah GOD sama sekali tidak boleh diterjemah sebagai Allah . dari segi bahasa GOD hanyalah Tuhan . dalam bahasa Arab Tuhan ialah Rab . perkataan Tuhan boleh dikata jamakkan dan ada jantina seperti GODS dan GODDESS . berbeza dengan kalimah Allah , ia mengandungi makna tauhid di dalamnya . tiada dua atau tiga hanyalah Esa dan Satu . jika kita orang Islam , sebutlah Ya ALLAH kerana maknanya berbeza dengan oh my god  ' ' .

. . .

oke , samasama lah kita ubah tabiat suka menyebut OMG .
korang boleh fiirkan sendiri kan hukumnya apa ?
aku dah tak nak sebut lagi . no morre !
astaghfirullah ...

p / s : malam krg aku storie ape terjadi berlaku kat aku hari nie . okay ?
hee , bye olls :)

No comments: